Het is momenteel 28 Mrt 2024, 12:49



Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 'Mondelinge overeenkomst Schumacher en Mercedes' 
Auteur Bericht
Redacteur ARTC155
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2004, 18:48
Berichten: 4519
Woonplaats: ZH
Leuk Mende. .O.

Nog maar 2 maandjes! Ik heb er bruut zin in! En ik hoop dat hij zijn helm in deze kleur houdt. Laatste tijd is het in om constant maar het design aan te passen, hopelijk laat Schumacher dat. _O_

_________________
RAYMOND ARTC12 /// FF-KES GEEN ALFA

VROEGER:
155 EVO 3.0 V6 12V QV
155 2.0 16V SPORT


13 Jan 2010, 19:15
Profiel
Moderator ARTC155
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Apr 2004, 19:51
Berichten: 1862
Woonplaats: Zevenaar
Als je de foto's in het laatste filmpje bekijkt, heeft hij het design wat veranderd.
Kleur is hoofdzakelijk hetzelfde gebleven.

_________________
Vriendelijke groet,
Edwin ARTC 11
PR ARTC 155


13 Jan 2010, 20:00
Profiel WWW
Redacteur ARTC155
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2004, 18:48
Berichten: 4519
Woonplaats: ZH
Ja er zijn altijd iets veranderingen. Maar niet zoals Button deed bij Brawn graag, die ineens met Brawn kleuren reed.

_________________
RAYMOND ARTC12 /// FF-KES GEEN ALFA

VROEGER:
155 EVO 3.0 V6 12V QV
155 2.0 16V SPORT


14 Jan 2010, 00:36
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Mrt 2007, 14:19
Berichten: 2127
Woonplaats: Amersfoort
Hij heeft deze week getest in een GP2 auto 3 dagen, op Jerez...

Sinds vandaag is dr een tijd vrij gegeven. Dr gingen al geruchten dat die een niet officieel baanrecord gereden had, maar de tijd die vrijgegeven is, zit een kleine 4 tiende af van het officiele baanrecord met een GP2 auto.

Vergeet niet dat Schumi 3 jaar niet gereden heeft, nog nooit in deze auto gezeten heeft, en dat de omstandigheden niet optimaal waren. Koud/wind/vaak natte baan.

Laat het seizoen maar komen!

Dit is toch fantastisch om weer te zien!

http://www.youtube.com/watch?v=F088j88pM0s

_________________
http://www.scuderia-hscorse.nl

-Alfa Romeo 155 2.0 16V EVO4 Seq Racer
-Abarth Punto EVO SuperSport


14 Jan 2010, 23:18
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Dec 2006, 20:26
Berichten: 346
Schumacher kende nadien wat nekprobleempjes. Ik ben eens benieuwd. De F1 is toch een andere tak van sport en een complete F1-race rijden is net wat anders dan wat rondjes in een GP wagen rijden in je uppie.

_________________
Alfa Romeo 145/6 Club


20 Jan 2010, 13:23
Profiel
Redacteur ARTC155
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2004, 18:48
Berichten: 4519
Woonplaats: ZH
MDP schreef:
Schumacher kende nadien wat nekprobleempjes. Ik ben eens benieuwd. De F1 is toch een andere tak van sport en een complete F1-race rijden is net wat anders dan wat rondjes in een GP wagen rijden in je uppie.

Die GP2 gaat met de huidige specificaties harder de hoek om dan een F1 auto had ik gelezen (kan bron niet meer vinden :X ) dus dit is een hele goede test juist. Hopelijk wordt het alleen maar beter en herstelt zijn nek volledig.

_________________
RAYMOND ARTC12 /// FF-KES GEEN ALFA

VROEGER:
155 EVO 3.0 V6 12V QV
155 2.0 16V SPORT


20 Jan 2010, 14:16
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Dec 2006, 20:26
Berichten: 346
Dat mag je mij dan eens laten lezen. F1-rondetijden halen ze bij lange na niet.

[edit]

Ik heb eens gekeken naar de rondetijden.

Tijdens de kwalificatie van Grand Prix van Abu Dhabi, reden de GP2 wagens 1:51'ers (snelste) terwijl een F1 wagen op racegewicht daar een 1:40 rijdt. Geloof me nu maar dat de nek van een F1-coureur veel meer G-krachten te verwerken heeft dan de nek van een GP2 rijder. Daarbij, en nu weet ik niet hoeveel ronden Schumacher reed, een 'simpele test' in je uppie is natuurlijk niet te vergelijken met een volledige race rijden en strijden om positie e.d.

_________________
Alfa Romeo 145/6 Club


20 Jan 2010, 14:41
Profiel
Redacteur ARTC155
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2004, 18:48
Berichten: 4519
Woonplaats: ZH
Nee dat begrijp ik dat een F1 auto op een ronde sneller is. Ik had het zo begrepen dat in sommige bochten de GP2 auto een hogere bochtensnelheid heeft dan een F1 auto.

Ik kan het nergens meer terug vinden, mogelijk vergis ik mij en werd er bedoeld dat deze GP2 auto sneller was dan die van afgelopen jaren. De GP2 auto waar Schumacher in reed was namelijk een auto die wordt ontwikkelt voor het GP2 seizoen 2011:
http://www.gp2series.com/en//website/20 ... cleid=2670

*Zwaar zin in de start van het seizoen in ieder geval* .O.

_________________
RAYMOND ARTC12 /// FF-KES GEEN ALFA

VROEGER:
155 EVO 3.0 V6 12V QV
155 2.0 16V SPORT


20 Jan 2010, 19:51
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Apr 2007, 18:12
Berichten: 184
Woonplaats: Alkmaar
Raymond artc23 schreef:
Nee dat begrijp ik dat een F1 auto op een ronde sneller is. Ik had het zo begrepen dat in sommige bochten de GP2 auto een hogere bochtensnelheid heeft dan een F1 auto.

Ik kan het nergens meer terug vinden, mogelijk vergis ik mij en werd er bedoeld dat deze GP2 auto sneller was dan die van afgelopen jaren. De GP2 auto waar Schumacher in reed was namelijk een auto die wordt ontwikkelt voor het GP2 seizoen 2011:
http://www.gp2series.com/en//website/20 ... cleid=2670

*Zwaar zin in de start van het seizoen in ieder geval* .O.


Wat jij zegt klopt raymond.De GP2 auto haalt idd in sommige bochten een hogere snelheid dan een F1 auto.En natuurlijk is een F1 auto sneller dan een GP2 auto over een heel rondje anders zou de F1 niet meer de koningsklasse zijn :D .Maar omdat de GP2 auto zo hard door de bochten gaat is dit een goede test geweest voor schumacher zijn nek.Ik zeg laat het seizoen maar beginnen *O*

_________________
155 EVO 3.0 V6 24V

ex: 33 1.7 QV
155 2.5 V6

Scarb nr:5064


20 Jan 2010, 20:58
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Dec 2006, 20:26
Berichten: 346
Raymond artc23 schreef:
Nee dat begrijp ik dat een F1 auto op een ronde sneller is. Ik had het zo begrepen dat in sommige bochten de GP2 auto een hogere bochtensnelheid heeft dan een F1 auto.

Ik kan het nergens meer terug vinden, mogelijk vergis ik mij en werd er bedoeld dat deze GP2 auto sneller was dan die van afgelopen jaren. De GP2 auto waar Schumacher in reed was namelijk een auto die wordt ontwikkelt voor het GP2 seizoen 2011:
http://www.gp2series.com/en//website/20 ... cleid=2670

*Zwaar zin in de start van het seizoen in ieder geval* .O.


Als Schumacher reed in een dus snellere GP2 wagen en dan nog meer dan 0.4 van de snelste tijd af zit, beloofd dat weinig goeds. ;)

_________________
Alfa Romeo 145/6 Club


24 Jan 2010, 18:30
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Dec 2006, 20:26
Berichten: 346
Dillon artc43 schreef:
Wat jij zegt klopt raymond.De GP2 auto haalt idd in sommige bochten een hogere snelheid dan een F1 auto.En natuurlijk is een F1 auto sneller dan een GP2 auto over een heel rondje anders zou de F1 niet meer de koningsklasse zijn :D .Maar omdat de GP2 auto zo hard door de bochten gaat is dit een goede test geweest voor schumacher zijn nek.Ik zeg laat het seizoen maar beginnen *O*


In welke bochten haalt een GP2 wagen een hogere bochtensnelheid? Heb je ook een bron? Want als je bochtensnelheid hoger is, kun je later remmen, kom je sneller uit een bocht wat betekend dat je een hogere snelheid kunt genereren op het rechte stuk en dus sneller bent. Ik heb altijd begrepen dat het grootste verschil juist in het bochtenwerk zit. Een F1 wagen is veel aerodynamischer dan een GP2 wagen en kan daardoor harder de bocht om dan een GP2 wagen.

[edit]

Een filmpje gevonden waar een GP2-bolide gemeten wordt met een F1-bolide:

GP2 VS F1

Hier is goed te zien dat de bochtensnelheid van een F1-bolide veel hoger is dan die van een GP2-bolide. Dus terugkomend op mijn eerste reactie op Raymond, ik betwijfel of je conclusies kunt trekken uit deze test. De bochtensnelheid van een F1-bolide ligt tenslotte hoger dus er komen veel meer G-krachten vrij. Schumacher had na de test last van zijn nek, dus het zal me benieuwen of hij het seizoen uitzingt, zonder uitval met blessure. Maar goed, Schumacher heeft natuurlijk nog tijd om te trainen dus het komt wel goed.

_________________
Alfa Romeo 145/6 Club


24 Jan 2010, 18:39
Profiel
Moderator ARTC155
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Apr 2004, 19:51
Berichten: 1862
Woonplaats: Zevenaar
Jullie vergeten een veel belangrijker aspect waarom Schumacher met een GP2 auto heeft gereden:
Het beperkte aantal testdagen in de F1. Daarbij komt dat hij de GP2 auto getest heeft voor het volgende seizoen. Zo kun je mooi combineren en een GP2 auto komt in de buurt van een F1 voor wat betreft afstelling, rijgedrag en reactievermogen.

_________________
Vriendelijke groet,
Edwin ARTC 11
PR ARTC 155


25 Jan 2010, 18:48
Profiel WWW
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Mrt 2007, 14:19
Berichten: 2127
Woonplaats: Amersfoort
Dr is nix anders wat zo ''dicht'' bij de F1 in de buurt komt ;)

Ben benieuwd, laat de lichten maar vast uitgaan!

_________________
http://www.scuderia-hscorse.nl

-Alfa Romeo 155 2.0 16V EVO4 Seq Racer
-Abarth Punto EVO SuperSport


25 Jan 2010, 19:10
Profiel
Redacteur ARTC155
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2004, 18:48
Berichten: 4519
Woonplaats: ZH
Vandaag heeft Mercedes de auto gepresenteerd. And he's back _O_ _O_ _O_ :

Afbeelding

_________________
RAYMOND ARTC12 /// FF-KES GEEN ALFA

VROEGER:
155 EVO 3.0 V6 12V QV
155 2.0 16V SPORT


25 Jan 2010, 19:26
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Dec 2006, 20:26
Berichten: 346
Enorm saai. Past goed bij het F1-imago van Mercedes. Wat ik wel gaaf vind, is het behoud van de kleurenstelling van de helm waarmee Schumacher gaat rijden:

Afbeelding

Die knalt daar gigantisch uit! :D

_________________
Alfa Romeo 145/6 Club


26 Jan 2010, 13:59
Profiel
Redacteur ARTC155
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2004, 18:48
Berichten: 4519
Woonplaats: ZH
Ja absoluut, gelukkig blijft zijn helmkleur ongewijzigd. .O.

_________________
RAYMOND ARTC12 /// FF-KES GEEN ALFA

VROEGER:
155 EVO 3.0 V6 12V QV
155 2.0 16V SPORT


26 Jan 2010, 20:21
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Mrt 2007, 14:19
Berichten: 2127
Woonplaats: Amersfoort
Absoluut de dikste helm!

Heb zijn Design altijd erg fijn gevonde!

Als was die bij Ferrari met de Malboro/Vodafone reclame, en natuurlijk het paard achterop, nog een 100x mooier als nu met de ster :P

Afbeelding
Afbeelding

Later was het groene, wel geel aan de achterzijde.

_________________
http://www.scuderia-hscorse.nl

-Alfa Romeo 155 2.0 16V EVO4 Seq Racer
-Abarth Punto EVO SuperSport


26 Jan 2010, 21:54
Profiel
Redacteur ARTC155
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2004, 18:48
Berichten: 4519
Woonplaats: ZH
Echt he, super fijn! _O_ _O_

Was die helm met groen niet een eenmalige speciale uitvoering voor een bepaalde race? Staat me iets van bij. :?

_________________
RAYMOND ARTC12 /// FF-KES GEEN ALFA

VROEGER:
155 EVO 3.0 V6 12V QV
155 2.0 16V SPORT


27 Jan 2010, 00:58
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Mrt 2007, 14:19
Berichten: 2127
Woonplaats: Amersfoort
Zou goed kunnen Ray, dat zou ik nie meer weten dan.

Weet iig wel cker dat die later altijd geel was aan de achterzijde!

Laaste race had die ook al ze zege's dr op staan! (Past dat dan? _O- )

_________________
http://www.scuderia-hscorse.nl

-Alfa Romeo 155 2.0 16V EVO4 Seq Racer
-Abarth Punto EVO SuperSport


28 Jan 2010, 15:01
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Feb 2006, 23:41
Berichten: 707
Woonplaats: Vaassen
Schumacher tevreden over eerste testdag


Michael Schumacher is erg te spreken over zijn eerste testdag met Mercedes. De 41-jarige Duitser reed veertig ronden over het circuit van Valencia en maakte een goede indruk door de derde tijd van de dag op de klokken te brengen. Met 1.12.947 zat de zevenvoudig wereldkampioen maar vier tienden van van de snelste tijd af.

Michael Schumacher is erg te spreken over zijn eerste testdag met Mercedes. De 41-jarige Duitser reed veertig ronden over het circuit van Valencia en maakte een goede indruk door de derde tijd van de dag op de klokken te brengen. Met 1.12.947 zat de zevenvoudig wereldkampioen maar vier tienden van de snelste tijd af.

"De roll-out van de nieuwe auto is perfect verlopen", zei Schumacher na afloop. "Ik zat heel erg comfortabel in de auto en had het gevoel dat alles heel natuurlijk ging. Het voelde bijna net als 1991, toen ik mijn eerste ronde reed en bij mezelf dacht: tsjonge, wat gaat dit hard! En vanaf de tweede ronde was het alleen nog maar genieten. Ik voelde me weer als een jonge hond en heb mij erg vermaakt op de baan. Nico en ik heb samen 79 ronden kunnen rijden, dus het team heeft goed werk verricht."

Woensdag zal verder testen met de MGP W01-bolide.



Afbeelding

_________________
ARNALDO ARTC 272


Huidige Alfa
Alfa Romeo 155 2.0 Twin Spark 16V

Voorheen :
Alfa Romeo 156 ti 1.8 Twin Spark 16V
Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark 16V
Alfa Romeo 155 1.8 Twin Spark 16V
Alfa Romeo 155 1.8 Twin Spark 8v
Alfa Romeo 75 1.8



Instagram: Arnldo_


Laatst bijgewerkt door Arnaldo Artc272 op 04 Feb 2010, 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt



01 Feb 2010, 21:07
Profiel
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
Vertaald door phpBBservice.nl.