Het is momenteel 28 Mrt 2024, 20:29



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Alfa Romeo vanaf 2010 in de Formule 1? 
Auteur Bericht
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Apr 2004, 18:48
Berichten: 2628
Woonplaats: Hilversum
Afbeelding

Zoals wellicht bekend worden de regels voor deelname aan de Formule 1 volgend jaar aangepast. Zo mogen teams maximaal 30 miljoen besteden aan ontwikkeling van hun auto. Het moet op deze manier voor kleinere teams aantrekkelijk en mogelijk worden om competitief te kunnen deelnemen.

Al diverse teams hebben kenbaar gemaakt te willen deelnemen aan seizoen 2010. Zo zijn bekende teams als Brabham, Prodrive, Lola en een aantal nieuwkomers als potentiële kandidaten genoemd. Ook heeft het raceteam van FGA, N-Technology, zich onlangs ingeschreven als potentiële deelnemer.

N-Technology is sinds een aantal jaar het race team van FGA. Zo heeft het aan diverse kampioenschappen deelgenomen. Met betrekking tot Alfa Romeo zijn de successen van de Alfa 156 in het WTCC bekend. Alfa Romeo lijkt het meest voor de hand liggende merk voor N-Technology voor de deelname in de koningsklasse van de autosport. Alfa Romeo is naast Ferrari, het meest actief en succesvol geweest in het kampioenschap, en de laatste deelname was in 1988.

Er zijn slechts 3- startplekken en binnenkort zal worden bekend gemaakt aan wie deze zullen worden vergeven.

http://www.alfablog.nl/2009/06/04/alfa- ... #more-2012

_________________
Groetjes Mimmo ARTC5


07 Jun 2009, 23:00
Profiel ICQ
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Apr 2004, 22:58
Berichten: 1426
Woonplaats: Leidschendam
Zou mooi zijn, en anders Lambo of Spijker *;

_________________
Kees ARTC 6
155 WB 2.5 VMR 25
Alfetta GTV 2000
145 2.0 QV


07 Jun 2009, 23:31
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Feb 2005, 20:30
Berichten: 1187
Woonplaats: Eindhoven
Ik weet niet waar ze het vandaan halen dat het budget maar tot 30 miljoen euro mag reiken,het is namelijk 44 miljoen euro/40 miljoen pond.

De Fia en de Fota zijn er ook nog helemaal niet uit wat betreft dat budgetplafond en als ze er niet voor 12 juni uitkomen zou het best wel eens kunnen dat er 8 plaatsen te vergeven zijn in de F1 aangezien alleen Force India en Williams zich hebben aangemeld zonder voorwaarden.
Dit is ook de reden dat ze geschorst zijn binnen de Fota omdat de rest van de teams hun eigen voorwaarden en plannen qua kostenbesparing belicht willen zien worden door de Fia.

Mocht het budgetplafond er komen wens ik N-technology/AlfaRomeo veel succes met de aanvraag/deelname in de F1.

_________________
156 Sportswagon 1.8 daily drive
155 2.0 16V S--->2.0 20vT Project
Fiat Coupé 2.0 20VT in parts :P


08 Jun 2009, 16:36
Profiel

Geregistreerd: 28 Apr 2004, 18:31
Berichten: 85
Woonplaats: Landsmeer
Zolang Fiat over Ferrari en Alfa gaat, zal zolang Ferrari in de F1 zit Alfa er niet inkomen denk ik.... Ik denk dat Alfa nasst Ferrari ook niet het meest actief en succesvol is geweest.... (Ford, Renault enz....)


09 Jun 2009, 21:08
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Feb 2005, 20:30
Berichten: 1187
Woonplaats: Eindhoven
Ford in de vorm van motorleverancier een van de grootste maar als fabrikant hebben ze naar mijn weten niet veel gedaan in de F1.
Renault is pas eind jaren 70 enigzins succesvol geworden in de F1 en dan met name door de 1.5 Turbo motoren.

Alfa Romeo als fabrikant is meer uit de jaren 40 en 50 dat ze succesvol waren in de F1.
De deccenia daarna niet echt om over naar huis te schrijven.

_________________
156 Sportswagon 1.8 daily drive
155 2.0 16V S--->2.0 20vT Project
Fiat Coupé 2.0 20VT in parts :P


09 Jun 2009, 21:47
Profiel

Geregistreerd: 28 Apr 2004, 18:31
Berichten: 85
Woonplaats: Landsmeer
De F1 begon in 1950, eerste 2 jaren was Alfa wereldkampioen, daarna alleen nog wat succesjes met de Brabham Alfa en voor de rest niet zo veel. Voor de 2e wereldoorlog waren er meer successen, maar dat was geen F1....


10 Jun 2009, 22:08
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Okt 2007, 17:27
Berichten: 926
Woonplaats: Enschede
ilja schreef:
Zolang Fiat over Ferrari en Alfa gaat, zal zolang Ferrari in de F1 zit Alfa er niet inkomen denk ik....

Dat hoeft elkaar niet uit te sluiten. Als Ferrari motoren zou leveren kunnen ze er best een ander plaatje opschroeven. Dat is wel vaker gebeurt in de F1. Zo was de Ferrari motor bij Sauber vroeger een Petronas. Dus op zich is dat niet geheel onmogelijk.

ilja schreef:
Ik denk dat Alfa nasst Ferrari ook niet het meest actief en succesvol is geweest.... (Ford, Renault enz....)

Dat geloof ik inderdaad ook niet. Als constructeurs zijn Williams en McLaren sowieso succesvoller lijkt me. Als motorleverancier Ford, Renault en Honda neem ik aan ook.


15 Jun 2009, 01:17
Profiel
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
Vertaald door phpBBservice.nl.